יום שלישי, 12 במרץ 2013




מבוא לניו מדיה - שראון פז

עשה זאת בעצמך

לפני שבועיים שראון נתן לנו משימה של "עשה זאת בעצמך". היינו צריכים לבחור פרוייקט שמעניין אותנו ולעשות אותו לאחד ולהביא אותו לכיתה. אני בחרתי בעבודה שהוצאתי מתוך אקדח דבק חם את הגוף חימום והשתמשתי בו כדי לחמם אוכל! (כן זה עובד אבל לוקח לו הרבה זמן לחמם אפילו כוס מים).

אחר-כך היינו צריכים לחזור ולעשות מחקר על הנושא שבחרנו (בכל התחומים: יום-יום, טכנולוגיה, אמנות, חידושים וכד'...). אצלי הנושא היה חום, ואז אחרי זה, היינו צריכים לחשוב על פרוייקט שאנחנו רוצים לעשות בעקבות המחקר.

בזמן החקירה ראיתי שאנשים משתמשים בחום כדי להמיס צבעים (crayons). לרוב אנשים השתמשו בפן כדי להמיס את הצבעים אבל נתקלתי בכמה אנשים שהשתמשו באקדח דבק חם או בתנור שלהם.
























אלה כמה דוגמאות של עבודות של אנשים שהשתמשו בטכניקה הזאת (שוב אלה נעשו עם פן):







ועכשיו נראה לכם קצת את תהליך העבודה:







נכון, זה יפה ומגניב אבל מה עוד מצאתי? ...
יודעים מה זה heat map? (מפת חום?) - מפה שמראה לנו את האזורים החמים בתמונה.
אפשר לקחת את זה למספר כיוונים.. ממש לחום פיזי או שלהרחיק קצת לכת.
כלומר, להשתמש בתוכנה שעוקבת אחרי העין של אותו אדם שמביט בתמונה\אתר כלשהו במחשב, ומזהה איפה האדם הסתכל יותר ואיפה פחות אם בכלל (כמובן שעושים את זה ליותר מבן אדם אחד או 2).

לפי הנתונים שהתוכנה מקבלת מהעין היא מייצרת מן מפה - מפת חום - שהאזורים החמים בה הם אזורים שבהם אנשים התמקדו יותר. אתרים באינטרנט משתמשים בזה כדי להבין למה אנשים נכנסים\לא נכנסים לאתר שלהם, מה מעניין אותם יותר או פחות, מה מושך אותם - כדי לדעת מה כן לעשות ומה לא.

(וכמובן איפה ואיך כדאי לשנות את האתר).

בואו נראה כמה דוגמאות:


1). זאת התמונה המקורית: 


2). זאת התמונה בה שעקבו אחרי עיניים של נשים:


3). וכמובן, התמונה בה עקבו אחרי עיניים של גברים:



והנה עוד דוגמה הפעם של תוצאות דף החיפוש של גוגל:




גוגל עשו מחקר על דף תוצאות החיפוש שלהם לפי התוכנה הזאת, הם השתמשו בהרבה משתתפים ובסרטון למטה אפשר לראות איך התוכנה עובדת (אם אני לא טועה כל עיגול זה בנאדם אחד):


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה